czwartek, 28 listopada 2013

Nadziewany ziemniak

Ziemniak, …..wybieramy dużego, proponuję mikrofalówkę …. Wiem wiem, profanacja …ale zaufajcie ;)… dzięki niej świetnie odparowuje woda z kartofla . Kiedy ziemniak stanie się miękki, odcinamy górę i łyżką stołową wybieramy środek ( pozostawiamy przy skórce około 3,4 milimetrów środka), który później wykorzystamy do placka z kiszoną kapustą . Ziemniaka uzupełniłem w środku od dołu serem gorgonzolą następnie włożyłem plasterek boczku i zalałem jajkiem XL. Farsz z ziemniaka mieszamy z pokrojoną ( około 4 mm) i wypuczoną kapustą kiszoną. Doprawiamy kminkiem , przyprawą wg uznania , ja jak zawsze do ryb z Prymata , dosypujemy lekko mąkę , formujemy placki, które smażymy na oliwie z oliwek ( kapusta ma wystawiać). Wracając do ziemniaka, zapiekamy w temperaturze 180 stopni , do czasu kiedy Nasze jajko zetnie się na „sadzone” …. Skrapiamy cytryną przed podaniem. Prostota góruje.
PS. Ja jeszcze usmażyłem ziemniaka owiniętego boczkiem , ale jako dodatek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz